środa, 27 czerwca 2018

Kuchnia w bloku z wielkiej płyty

Mieszkań z wielkiej płyty jest wciąż bardzo dużo. Wbrew pozorom można z nich stworzyć bardzo funkcjonalną przestrzeń. Niedawno miałam okazję projektować takie mieszkanie dla 4 osobowej rodziny. Po niewielu korektach ścian powstał nowoczesny i funkcjonalny projekt. Dziś pokazuję kuchnię, bo to jeden z trudniejszych tematów w takich blokach. 
Najczęściej wysokość parapetu okna znajduje się na bardzo dobrej wysokości 86-89 cm od podłogi. Daje to nam możliwość ustawienia mebli w literę L. Wiąże się to z koniecznością przeniesienia lub zabudowania grzejnika, ale i na to są sposoby. W naszym przypadku grzejnik wylądował na bocznej ścianie pod blatem, a rury CO zasłoniłam regałem. 
Udało się też zamontować piekarnik w słupku, w szafce na nim znajduje się licznik gazowy. 
Zmieściła się zmywarka szerokości 60 cm, a lodówka wolnostojąca stoi przy drzwiach. 
Znalazło się też miejsce dla niedużego stolika śniadaniowego.Ścianę pomiędzy blatem a szafkami wiszącymi wyłożyłam szarą szybą lacobel.
Mamy tu mnóstwo szafek do przechowywania, szuflad i półek. Układ w literę L dał nam duży blat roboczy pod oknem. 
Fronty są białe lakierowane, a blat z litego drewna. Wnętrze jest jasne i wygodne do pracy. 






 

3 komentarze:

  1. Super tylko zapomnieliscie o lodowce i w tę słupek sie przesuwa i zlew wjezdza w kuchnie

    OdpowiedzUsuń
  2. Solidnie napisane. Pozdrawiam i liczę na więcej ciekawych artykułów.

    OdpowiedzUsuń
  3. Ogólnie ja również mieszkam w bloku z wielkiej płyty i muszę przyznać, że mieszka mi się bardzo dobrze. Jestem także zdania, że bardzo fajnie na stronie https://iursus.pl/artykul/mieszkanie-w-bloku-z/1153845 opisano właśnie dylematy zakupu mieszkania i samo mieszkanie już w bloku z wielkiej płyty.

    OdpowiedzUsuń